Κυριακή, 21 Φεβρουαρίου 2010

Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας

Από τον Δρ. Βασίλειο Καλύβα- Στέλεχος ΚΕΔΒΜΑΠ περιφέρειας Πελοποννήσου, λάβαμε και δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή προς την υπουργό Παιδείας


Τρίπολη 19/02/10
Κυρία Υπουργέ,

Με βαθειά θλίψη ακούσαμε την συνέντευξή σας στο Σκάϊ την 17η/02/10. Περίμενα η γνώση σας για την κατάσταση στην Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) να ήταν πολύ καλύτερη και αντάξια της πνευματικής σας εμβέλειας.
Δεν αμφιβάλω ότι τα συμπεράσματά σας αποτελούν μια αυστηρή λογική συνέπεια της παραπάνω γνώσης σας. Μόνο που αυτή είναι «γνώση» και όχι γνώση.
Φαίνεται ότι ποτέ δεν έφτασε στο γραφείο σας εκείνη η κοινή επιστολή των συλλόγων των με σύμβαση εργαζομένων στα ΚΕΕ και στο ΙΔΕΚΕ, σταλμένη από τις 20/10/09!!! Και ίσως να μην ρωτήσετε (ούτε και κανένας από τους 46!! συμβούλους σου) κανέναν από τις εκατοντάδες εργαζομένους στις δομές ΔΒΜ του Υπουργείου Παιδείας. Διαφορετικά θα γνωρίζατε τα στοιχειώδη για την ΔΒΜ, ότι δηλαδή βασίζεται σε δομές θεσμοθετημένες από το 2001 (ΓΓΔΜ, ΙΔΕΚΕ, ΚΕΕ, ΚΕΔΒΜΑΠ, ΣΔΕ κ.α), και ότι αυτή έχει υλοποιηθεί δωρεάν σε 270+χιλιάδες συμπολίτες μας, μόνο από το ΙΔΕΚΕ για το διάστημα 2003-2009. Αλήθεια, πως φθάσατε σε εκείνο το 2.5% του πληθυσμού (το οποίο άλλαξε σε τρεις ημέρες σε 2.9%) των εκπαιδευομένων στην χώρα μας σε δομές Εκπαίδευσης Ενηλίκων; Δηλαδή όλες οι άλλες δομές (χιλιάδες ! ιδιωτικές, κρατικές, ημι-κρατικές, τοπικής αυτοδιοίκησης και εκκλησιαστικές ) εκπαίδευσαν μόνο 20 χιλιάδες όλα αυτά τα χρόνια, ώστε «δυστυχώς να καταλαμβάνουμε την 27η θέση στις 33 χώρες της Ευρώπης»; Επιπλέον, γιατί ξεχνάτε πόσο υψηλότερο, από σχεδόν ΟΛΕΣ τις Ευρωπαϊκές χώρες (πλην Κύπρου;), είναι το ποσοστό των αποφοίτων Λυκείου, οι οποίοι ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γεμίζοντας, όχι μόνο τις δικές μας αίθουσες των ΤΕΙ και ΑΕΙ, αλλά και των αντιστοίχων της Εσπερίας και επομένως ΔΕΝ (χρειάζεται κατ’ ανάγκη, στην ίδια χρονική περίοδο, να) φοιτούν σε δομές ΔΒΜ; Αυτό λέγεται υποθέτω δημιουργική λογιστική… και συνοδευόμενη με αυτό το «δυστυχώς», (θα θέλατε να) μας αφαιρεί αρκετούς βαθμούς (συλλογικής) αυτοπεποίθησης…
Τα συμπεράσματά σας λοιπόν «απέχουν πολύ από την Αλήθεια…», αλλά και ΔΕΝ «μας χάιδεψαν τ’ αυτιά…».
Τα δεδομένα σας είναι επομένως ελλειπή ή ακολουθείτε την «λογική» της «καμένης γης». Αλλιώς δεν είναι δυνατόν, παρά μόνο με μια αξιοζήλευτη Μπλαιρ –ιακή διεστραμμένη «λογική» προσέγγιση, να λέτε στην κοινωνία ότι η ΔΒΜ δεν είναι θεσμοθετημένη, ότι οι εργαζόμενοι σ’ αυτήν είναι παράνομοι και ότι δεν έχουν προγράμματα!!!, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι ένας στημένος μηχανισμός απατεώνων, οι οποίοι ιδιοποιούνται πόρους από το κράτος και την ΕΕ. (Ευτυχώς που δεν επιβεβαιώσατε τα περί «εγκληματικότητας» σχόλια του δημοσιογράφου μια και δεν θέλετε να «ανοίξεις πόλεμο» , αν και εμμέσως πλην σαφώς, αυτό κατάλαβαν οι ακροατές σας…). Γιατί οι πολίτες καταλαβαίνουν ότι μάλλον θα μιλάτε για κάποιες άλλες δομές και όχι για εκείνες τις οποίες γνωρίζουν πολύ καλά, αφού κατά εκατοντάδες χιλιάδες έχουν εκπαιδευτεί και γνωρίζουν προσωπικά τα στελέχη τους, δηλαδή εμάς, τους συμβασιούχους, τους με επισφαλείς και απαράδεκτες συμβάσεις έργου, που στελεχώνουμε τις ΔΒΜ δομές του υπουργείου Παιδείας. Εμείς λοιπόν, οι επί δεκάμηνο απλήρωτοι, που σας ζητάμε τώρα, όχι τόσο να πληρωθούμε, όσο να αρχίσουμε να υλοποιούμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα, η λειτουργία των οποίων διακόπηκε με τις απαράδεκτες πολιτικές αποφάσεις των πριν από εσάς διοικούντων και οι οποίες δυστυχώς συνεχίζονται από εσάς. Ναι, να υλοποιήσουμε τα προγράμματα, μια και αυτό ακριβώς μας ζητάνε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας καθημερινά, σε όλη την Ελλάδα. Όλες οι τοπικές κοινωνίες, γνωρίζοντάς μας πολύ καλά, αγωνιούν μαζί μας για το μέλλον της ΔΒΜ, αφού την έχουν αγκαλιάσει, είναι ένα αγαπητό κομμάτι της προσωπικής και κοινωνικής τους ζωής. Και τώρα εμείς, οι παράνομοι, οι μη θεσμοθετημένοι, οι χωρίς προγράμματα, που έχουμε, από τον Σεπτ. 2009 έτοιμα, από άποψη δομών, αιθουσών, διδακτικών ενοτήτων /προγραμμάτων, εκπαιδευτικού υλικού, εκπαιδευτών και δεκάδων χιλιάδων σπουδαστών, εκατοντάδες προγράμματα, τα οποία μπορούν να αρχίσουν ΑΥΡΙΟ. Αν φυσικά εσείς θα παίρνατε την πολιτική απόφαση να αρχίσουμε, να άρατε δηλαδή την καταστροφική απόφαση της προηγουμένης διοίκησης για διακοπή όλων των λειτουργιών των δομών μας. Και όμως αυτό το ευνόητο, για όλες τις δομές και τις βαθμίδες εκπαίδευσης, δημόσιες και ιδιωτικές, για μας είναι ανεσταλμένο … μέχρι νεοτέρας διαταγής… Δηλαδή όλοι οι άλλοι να δουλεύουν και εμείς να … «δουλευόμαστε» πέντε μήνες τώρα… Και από τα παιδιά των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας να τους αφαιρείται το δικαίωμα στην (βασική και υποχρεωτική) εκπαίδευση… Αν είναι δυνατόν!!!
ΟΛΟΙ περιμέναμε την ΑΛΛΑΓΗ, την οποία η νέα διοίκηση θα έφερνε, γιατί ΟΛΟΙ συμφωνούσαμε ότι η τελευταία διοίκηση μας οδήγησε σε πολύ άσχημη κατάσταση, μας πήγε πολύ πίσω… Αλλά φεύ!, πάλι «απέναντι», πάλι απαξιωτικά ανημέρωτοι για τις πολιτικές σας, πάλι απλήρωτοι είμαστε… Και εμείς, που και ο «τελευταίος», ακόμα και αυτός με μειωμένο ωράριο, γραμματέας μας , έχει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ πανεπιστημιακή εκπαίδευση, επαγγελματική /ΔΒΜ εμπειρία, γνώστης Η/Υ και ξένης γλώσσας (και επομένως με ιδιαίτερα ασυνήθιστα υψηλά για την θέση του ουσιαστικά και τυπικά προσόντα), όχι μόνο δεν αναγνωριζόμαστε γι’ αυτό που είμαστε και γι’ αυτό που με ιδιαίτερη αγάπη και ζήλο προσφέρουμε στην κοινωνία, αλλά καταντήσαμε να λοιδορούμαστε και να εξισωνόμαστε με … απατεώνες, δηλαδή λαμόγια και η μέχρι τώρα προσφορά μας να απαξιώνεται εντελώς…
Κυρία Διαμαντοπούλου, μας προσβάλετε βαθύτατα…
Μας θέτετε «απέναντι».
«Απέναντι» λοιπόν , όπως και με τόσους άλλους εργαζόμενους, θα μας έχετε.
Εμείς πάντως θα προσπαθούμε να ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ, όπως ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.
ΕΣΕΙΣ, ΟΙ «ΑΠΕΝΑΝΤΙ», ΤΙ ΤΟ «ΑΠΕΝΑΝΤΙ» ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ;
Υ.Γ. Φαίνεται ότι σας αρέσουν οι ποσοτικοποιήσεις και οι πιστοποιήσεις. Έτσι θα γεμίσουμε και με άλλους «καταμετρητές» της γνώσης, όπως ακριβώς οι τομείς της υγείας και της εκπαίδευσης στην Εσπερία. Μα εκεί φύγανε οι νοσοκόμες και οι δάσκαλοι και έμειναν οι «καταμετρητές», οι petty managers, οι γραφειοκρατίσκοι… Αυτό θέλετε; Εμείς έχουμε πληθώρα υψηλά εκπαιδευόμενων νέων, έτοιμοι για ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ δουλειά. Εσείς μπορείτε να δημιουργήσετε θέσεις ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ εργασίας, ώστε, ΚΑΙ να φύγουμε επί τέλους από την λογική και πραχτική του καταναλωτικού παράσιτου, ΚΑΙ τα παιδιά μας να μην αναγκάζονται να παίρνουν τον δρόμο της ξενιτιάς ; Δεν νομίζετε ότι κάτι πάει πολύ άσχημα με το τωρινό μας κοινωνικό μοντέλο, δηλαδή της εξαγωγής εκατοντάδων χιλιάδων, υψηλά μορφωμένων παιδιών μας και της αθρόας εισαγωγής αμόρφωτων λαθρομεταναστών;

Δρ. Βασίλειος Καλύβας,
Στέλεχος ΚΕΔΒΜΑΠ περιφέρειας Πελοποννήσου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου