Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2010

Οι συμβασιούχοι απαντούν στην υπουργό

Μια πρώτη προσωπική απάντηση στις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας στον Σκάϊ, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Οι επιστολές του Τρύφωνα Γιαγκούλη -Προέδρου ΔΣ Σωματείου Συμβασιούχων Εργαζομένων στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων προς την Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα

Προς:

Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Διαμαντοπούλου Άννα


Κοιν:

1) Υφυπουργό Διά Βίου Μάθησης
κ. Χριστοφυλοπούλου Εύη
2) Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης
κ. Μπάκα Ευθύμιο
3) Δ/ντα Σύμβουλο ΙΔΕΚΕ
κ. Κατσακιώρη Νικόλαο
4) Υπεύθυνο Ομάδας Έργου ΚΕΕ
Κ. Μουζάκη Διονύσιο

Φλώρινα, 17/02/2010

Θέμα: Λειτουργία Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.)

Κυρία Υπουργέ

Θεωρούμε πλέον περιττό να σας υπενθυμίσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Κ.Ε.Ε. και τη δεινή θέση στην οποία εδώ και 10 μήνες βρίσκονται οι 170 απλήρωτοι εργαζόμενοι στο φορέα, ζητήματα για τα οποία είστε επαρκώς ενήμερη. Όπως επίσης θεωρούμε άκαιρο να σας γνωστοποιήσουμε και να τεκμηριώσουμε με αναλυτικό τρόπο τις προσπάθειες που έχουμε καταβάλει όλα αυτά τα χρόνια ως εργαζόμενοι για την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης στους ενηλίκους της χώρας. Εφόσον κάποια στιγμή μας δώσετε αυτήν τη δυνατότητα - σε οποιοδήποτε πλαίσιο διαλόγου - είμαστε σε θέση να σας παρουσιάσουμε τα προγράμματα, τις δράσεις, τα αποτελέσματα της λειτουργίας των ΚΕΕ σε όλη τη χώρα, στοιχεία τα οποία προφανώς οι συνεργάτες σας δεν σας έχουν αναλυτικά παρουσιάσει.
Ωστόσο, λίγες ώρες μετά τη ραδιοφωνική σας συνέντευξη στο σταθμό SKAI και τη συγκεκριμένη αναφορά σας στα Κ.Ε.Ε. (http://www.skai.gr/player/radio/?mmid=109748), οφείλουμε να σας πούμε ότι, πέρα από το προσωπικό οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχουμε περιέλθει, αισθανόμαστε πλέον και τρομοκρατημένοι. Και αυτό όχι από την αναφορά σας στην κακή κατάσταση που παραλάβετε, ούτε από τη διαπίστωση της έλλειψης νομικού πλαισίου για τα ΚΕΕ - πάγιο αίτημα του Σωματείου μας. Η δήλωσή σας, όμως, περί «παράνομων πληρωμών» συνιστά ένα άνευ προηγουμένου κτύπημα για τους εργαζομένους των Κ.Ε.Ε., οι οποίοι διαισθάνονται πια ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χάσουν τα δεδουλευμένα ενός περίπου έτους και την όποια προοπτική συνέχισης της απρόσκοπτης εργασίας τους στα Κ.Ε.Ε.

Κυρία Υπουργέ
Με βάση όλα τα παραπάνω, θα θέλαμε να σας θέσουμε με κάθε ειλικρίνεια τα ακόλουθα ζητήματα:
1)Πιστεύουμε ότι, εφόσον ισχύουν οι δηλώσεις σας περί «παρανομιών» στα Κ.Ε.Ε., θα θεωρήσετε ως τελευταίους υπεύθυνους τους εργαζόμενους στο φορέα για τις όποιες αδυναμίες στη λειτουργία του φορέα και θα φροντίσετε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες αποπληρωμής τους και συνέχισης του έργου των Κ.Ε.Ε.
2)Πιστεύουμε ότι, εφόσον ισχύουν οι δηλώσεις σας περί «παρανομιών» στα Κ.Ε.Ε., θα πρέπει κάποιος να μας ενημερώσει για τους λόγους που τα στελέχη έχουν πάρει εντολή από τους υπευθύνους της ΓΓΔΒΜ και του ΙΔΕΚΕ να ξεκινήσουν άμεσα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, με κίνδυνο οι «παρανομίες» να διαιωνίζονται, χωρίς - επαναλαμβάνουμε - οι εργαζόμενοι να φέρουν καμία ευθύνη.
3)Πιστεύουμε ότι, μετά από επανειλημμένες έγγραφες και προφορικές προσπάθειες έκθεσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Κ.Ε.Ε. (μη καταβολή δεδουλευμένων σε στελέχη - εκπαιδευτές, χρέη προς προμηθευτές κλπ) δικαιούμαστε και αξίζουμε καλύτερη αντιμετώπιση από τη διασπορά φημών περί πληρωμών, την απαξιωτική άρνηση των αρμοδίων να απαντήσουν εγγράφως στα ζητήματα που θέτουμε ή να μας συναντήσουν προκειμένου να συζητήσουμε.

Για ακόμα μία φορά σας ζητούμε να δείξετε τη δέουσα ευαισθησία και προσοχή απέναντι στις δικαιολογημένες αγωνίες των εργαζομένων στα Κ.Ε.Ε. και να μπείτε στον κόπο εσείς ή οι συνεργάτες στις αρμόδιες υπηρεσίες να απαντήσετε στο παρόν σημείωμα.

----------------------------------------------------
Προς: Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης κ. Μπάκα Ευθύμιο

Κοιν:
1) Δ/ντα Σύμβουλο ΙΔΕΚΕ
κ. Κατσακιώρη Νικόλαο
2) Υπεύθυνο Ομάδας Έργου ΚΕΕ
Κ. Μουζάκη Διονύσιο

Φλώρινα, 18/02/2010

Θέμα: Λειτουργία Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.)

Κύριε Γενικέ

Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του ΔΣ του Σωματείου μας να επικοινωνήσει μαζί σας και να καθορίσει μία συνάντηση γνωριμίας και συνεργασίας, δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει προς το παρόν καταστεί δυνατόν. Επίσης, αντί κάποιας έγκυρης και υπεύθυνης ενημέρωσης για την πορεία επίλυσης των προβλημάτων που απασχολούν τα ΚΕΕ και τους εργαζόμενους σε αυτά (υποχρηματοδότηση του έργου, μη καταβολή των δεδουλευμένων στελεχών και εκπαιδευτών, συσσώρευση λειτουργικών προβλημάτων θέρμανσης, καθαριότητας κλπ), αυτό που εισπράττουμε είναι κάποια αόριστη φημολογία περί διευθέτησης των ζητημάτων εντός μηνός. Μάλιστα, παρά το έγγραφο αίτημα όλων σχεδόν των ΚΕΕ εδώ και ένα μήνα, με το οποίο ζητήσαμε συγκεκριμένες οδηγίες και λύσεις για την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω ζητημάτων με στόχο την αξιόπιστη έναρξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κάτι τέτοιο δε συνέβη. Αντίθετα μας ζητήθηκε να προγραμματίσουμε και να υλοποιήσουμε εκπαιδευτικές δράσεις άμεσα, χωρίς να έχει λυθεί ουσιαστικά κανένα πρόβλημα, κάτι που η συντριπτική πλειοψηφία των ΚΕΕ ανά τη χώρα δεν είναι σε θέση να κάνει.
Σε όλη αυτήν την πραγματικά απελπιστική κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει, ήλθαν να προστεθούν και οι χθεσινές δηλώσεις της Υπουργού κας Διαμαντοπούλου στο ραδιοφωνικό σταθμό SKAI, με τις οποίες, όχι μόνο απαξιώθηκε η όποια προσπάθεια καταβάλαμε ως εργαζόμενοι στα ΚΕΕ όλα αυτά τα χρόνια, αλλά ουσιαστικά τέθηκε και θέμα νομιμότητας της εργασίας μας και των αμοιβών μας.
Νομίζουμε πλέον πως και εσείς θα συμφωνήσετε ότι δεν μπορεί κανένας μας πια να προσποιείται ότι δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό θέμα και να αποφεύγει μία αναλυτική και ξεκάθαρη συζήτηση για τα όσα συμβαίνουν ή πρόκειται να συμβούν. Για το πώς τα στελέχη καλούνται να υπερβούν με μαγικό τρόπο όλες τις δυσκολίες που επανειλημμένα έχουν περιγράψει, να αντιμετωπίσουν καχύποπτους προμηθευτές, απλήρωτους εκπαιδευτές, Δημόσιους Οργανισμούς με το διακόπτη ανά χείρας και να παρέχουν αξιόπιστες και αξιοπρεπείς εκπαιδευτικές υπηρεσίες στους πολίτες. Για το πώς τα στελέχη των ΚΕΕ καλούνται να ξεπεράσουν το ψυχολογικό και πραγματικό βάρος που δημιουργούν οι 10 μήνες μη καταβολής των αμοιβών τους και να λειτουργήσουν ως φυσιολογικοί άνθρωποι. Για το πώς, τελικά, 170 εργαζόμενοι καλούνται να συνεχίσουν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες την 17/02/2010 χαρακτηρίστηκαν - θέλουμε να πιστεύουμε εκ παραδρομής - από την αρμόδια Υπουργό ως «μη νόμιμες».
Κατόπιν όλων των παραπάνω, επικαλούμαστε την προσωπική σας ευαισθησία και σας ζητούμε άμεση συνάντηση με το ΔΣ του Σωματείου μας (ει δυνατόν την προσεχή Δευτέρα) και απάντηση στα ερωτήματα που εδώ και καιρό έχουμε θέσει.

Με εκτίμηση
Γιαγκούλης Τρύφων

Πρόεδρος ΔΣ Σωματείου Συμβασιούχων Εργαζομένων στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Προϊστάμενος Κ.Ε.Ε. Φλώρινας


...και μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του συναδέλφου Αντώνη Σολδάτου στη δημόσια διαβούλευση:

Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Αφορμή για τη συμμετοχή μου στη συζήτηση την οποία θέσατε σε εφαρμογή γύρω από το κείμενο/πλαίσιο πολιτικών αρχών και προτάσεων για την οργάνωση της δια βίου μάθησης στη χώρα μας, αποτέλεσε η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στο ρόλο και τη σημασία του ΙΔΕΚΕ, του οργάνου που υλοποιεί τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων που σχεδιάζει η ΓΓΔΒΜ.

Ασφαλώς, ο μέσος εκπαιδευτής ή/και στέλεχος της εκπαίδευσης ενηλίκων θα συμφωνήσει επί του συνόλου του κειμένου, αναφορικά με την σημαντικότητα της οικονομικής διάστασης της εκπαίδευσης ενηλίκων απέναντι στις καλπάζουσες κοινωνικές εξελίξεις, και θα αιτιολογήσει την αναγόρευση του φορέα που καθόρισε την εξέλιξη της κατάρτισης ενηλίκων στη χώρα μας, του ΕΚΕΠΙΣ, στο ρόλο του εθνικού επιτελικού φορέα πιστοποίησης, όπως και την διακήρυξη της αναβάθμισης του ΕΚΕΠ.
Ωστόσο, στο μέτρο που συμφωνούμε για τις αναγκαιότητες της κοινωνικής ενσωμάτωσης, της διάχυσης της γνώσης σε όλη την κοινωνία, της ανάπτυξης της προσωπικότητας, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών & των εκπαιδευτών ενηλίκων, της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης, από τα συστατικά στοιχεία της νέας πολιτικής δεν πρέπει να απουσιάζουν φορείς όπως ο προαναφερθής, ο ρόλος του οποίου είναι καταλυτικός στην υλοποίηση των προγραμμάτων γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, προγράμματα διδασκαλίας Νέας Ελληνικής για μετανάστες, Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων, κλπ).

Και αναφερόμενος στο ΙΔΕΚΕ, εννοώ ασφαλώς τα στελέχη του, των οποίων η επιστημονική επάρκεια (πτυχιούχοι ΑΕΙ, κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων, υποψήφιοι διδάκτορες και κάτοχοι διδακτορικών τίτλων) και οι εμπειρίες που απέκτησαν στο πλαίσιο των συμβατικών τους υποχρεώσεων, τους κατατάσσει -τυπικά και ουσιαστικά- στο επιστημονικό προσωπικό της εκπαίδευσης ενηλίκων. Συνυπολογίζοντας τη δέσμευσή τους και την πολύχρονη εξοικείωση με τη λειτουργία της διοίκησης της εκπαίδευσης ενηλίκων, τη γνώση του χαρακτήρα των εκπαιδευομένων, του κοινωνικού περίγυρου και της ιστορίας του φορέα, δεν θα πρέπει να διαφωνήσει κανείς πως -προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της βέλτιστης απόδοσης των πόρων- αντενδείκνυται κάθε απώλεια της μακροχρόνιας επένδυσης που έχει πραγματοποιήσει η πολιτεία πάνω τους, με κάθε μορφή (σεμιναρίων, επισκέψεων σε μονάδες εκπαίδευσης ενηλίκων εντός και εκτός Ελλάδας ή άτυπης εκπαίδευσης από τα μόνιμα στελέχη της ΓΓΔΒΜ).

Με βάση τα παραπάνω, ευελπιστώ πως θα μελετηθεί το θέμα της δυνατότητας συμμετοχής των αξιόλογων στελεχών του ΙΔΕΚΕ με την ιδιότητα που τους ταιριάζει, αυτή των ισότιμων κοινωνικών εταίρων του Εθνικού Δικτύου Δια Βίου Μάθησης.

Με εκτίμηση
Αντώνης Σολδάτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου