Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2010

Διάλογος

Ελπίζουμε να καταθέσουν και άλλοι τις απόψεις τους για το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα...

Περιφερειακή συνάντηση δομών του ΙΔΕΚΕ της Περιφερείας Πελοποννήσου 27/01/2010
Αναφορά του στελέχους του ΚΕΔΒΜΑΠ της Περιφερείας Πελοποννήσου


Η γενικότερη κατάσταση του τομέα της Δια Βίου Μάθησης είναι απογοητευτική και πολύ κατώτερη, όχι μόνο των προσδοκιών μας και της κοινωνίας, αλλά και του επιπέδου της των προηγουμένων ετών.
Οι παράγοντες, οι οποίοι καθορίζουν την κατάσταση αυτή είναι ενδογενείς και εξωγενείς . Στους δευτέρους ανήκουν η ΕΣΠΑ και τα σχετικά με εμάς υπουργεία. Η παρέμβαση μας στο να βελτιστοποιήσουμε την συμβολή τους στις δικές μας τις δομές, είναι σχετικά μικρή και πραγματώνεται κατά κανόνα, σε κεντρικό επίπεδο.
Στους ενδογενείς παράγοντες ανήκουμε εμείς (η δομή μας), το ΙΔΕΚΕ και η ΓΓ. Και η παρέμβαση μας, σε προσωπικό και σε συλλογικό επίπεδο, για την βελτίωση της κατάστασης, θα έπρεπε να είναι η μεγίστη. Είναι όμως;

Ενημέρωση:Σημειώνεται η (σχεδόν) παντελής έλλειψη ενημέρωσης μας σε όλα τα επίπεδα. Εκτός του ότι είναι καθοριστική για την δουλειά μας, η έλλειψη της δημιουργεί κλίμα απογοήτευσης, παραίτησης και απαξίωσης όχι μόνο της δουλειάς μας, αλλά και της προσωπικής συνεισφοράς μας.

Προκηρύξεις, προσλήψεις και καθυστερήσεις έναρξης
Το Οκτώβριο του 2009, είχα αναφέρει τα παρακάτω στην ομάδα έργου
Η απόφαση για την προκήρυξη πρόσληψης των εκπαιδευτικών και η υλοποίηση της ήταν τουλάχιστον πλεονασμός (αφού είχε επαναληφθεί, για την συντριπτική τους πλειοψηφία, πριν ίσως ενός εξαμήνου και όλοι σχεδόν οι υποψήφιοι είχαν καταθέσει τα δικαιολογητικά τους στο Μητρώο -αλήθεια, γιατί σταμάτησε;-) και επιπλέον επιβάρυνε με χιλιάδες εργατοώρες, όλες τις δομές. Επιπλέον, με την δικαιολογία(;) των εκλογών, υπάρχουν (ακόμα!!!) απαράδεκτες καθυστερήσεις και αναβολές στην ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, όταν άλλες εκπαιδευτικές δομές, όπως π.χ. της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν ήδη προσλάβει (με ανάλογες κρίσεις) τους εκτάκτους ωρομισθίους και οι οποίοι εργάζονται κανονικά . (Δεν μας φτάνει αυτό, έχουμε και τις απαράδεκτες «κρίσεις» συναδέλφων, μονίμων υπαλλήλων της ΓΓ !!!, οι οποίοι καταγγέλλουν τις διαδικασίες προκήρυξης και πρόσληψης σαν διαβλητές - βλέπε http://smyggee.blogspot.com/)-).
Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορεί να λειτουργήσει κανένα τμήμα, ένα και πλέον μήνα από την συνήθη ημερομηνία έναρξης των (αρχές Οκτωβρίου), χωρίς να φαίνεται ορατό ένα χρονοδιάγραμμα έναρξης των στο εγγύς μέλλον. Αν αυτή η αναβολή συνεχιστεί, εμείς ίσως να μην μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τα προγράμματα μέχρι τέλος Ιουνίου (πέρα από Ιούνιο θα είναι απαγορευτικό από/για τους σπουδαστές) με κίνδυνο την ΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥΣ. Λες και δεν έχουμε τόσα χρόνια λειτουργίας και τόσα χρόνια εμπειρίας, λες και αρχίζουμε από το μηδέν. Μια λογική εξήγηση, πέρα από την συνειδητή (ή ασυνείδητη) υπονόμευση της λειτουργίας όλης δομής, (ενέργειες, οι οποίες έχουν νομικές συνέπειες…) αδυνατούμε να προσφέρουμε…
Τι έχουμε κάνει για τα αρθούν τα παραπάνω προβλήματα; Έχουμε κάνει παραστάσεις να σταματήσει αυτή η πρωτοφανής κατρακύλα όλων των δομών; Γιατί δεν γίνεται έναρξη της λειτουργίας των τμημάτων, αφού είμαστε έτοιμοι; (Φυσικά, η δικαιολογία της μη ολοκλήρωση των διαδικασιών προσλήψεων σαν συνέπεια των ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ -της διοίκησης και της ΓΓ-, ΔΕΝ είναι έχει καμία λογική βάση. Δεν μπορούν να επικαλούνται σαν δικαιολογία τις συνέπειες των αποφάσεων τους. ΑΣ ΑΡΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ!!!) Ποια είναι η διαφορά μας από πέρυσι, που αρχίσαμε με πολύ μεγαλύτερες αβεβαιότητες για την χρηματοδότηση των προγραμμάτων;
Τώρα, η συνεχιζόμενη αναβολή έναρξης όλων των προγραμμάτων (μια καθαρά πολιτική απόφαση) βρίσκει εμπόδια στον …νόμο Ραγκούση. Μα είναι φανερό ότι οι προκηρύξεις έχουν γίνει πολλούς μήνες πριν τον νόμο αυτό. Εμείς είμαστε ένας εκπαιδευτικός οργανισμός (όπως όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης, οι οποίες φυσικά, κουτσά-στραβά, ΔΕΝ διέκοψαν ποτέ την λειτουργία τους) και ακόμα περισσότερο, είμαστε οργανισμός με 75% χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά προγράμματα. Και οι δύο οι λόγοι συγκλίνουν στο να μένουμε ανεπηρέαστοι από κάποιον, μετέπειτα νόμο.

Μισθολογικό
Το πρόβλημα είναι σοβαρό, μια και είναι η κύρια δουλειά μας. Εξακολουθούμε να είμαστε δυστυχώς 10+ μήνες απλήρωτοι, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Και οι κ.κ. υπεύθυνοι μας λένε ότι αυτό γιατί το ΙΔΕΚΕ «… δεν έχει ασφαλιστική ενημερότητα!!!...» (βλέπε την απάντηση του Υπουργείου στην επερώτηση του βουλευτή κου Κριτσωτάκη, http://idekes1.blogspot.com/2010/01/blog-post_14.html)
Και το γελοίο έχει φυσικά τα όρια του…

Συμπεράσματα και προτάσεις
Η προηγούμενη Γενική Γραμματεία και οι συναποφασίζοντες, θα πρέπει να ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΟΥΝ για τις παρακάτω, καταστροφικές για όλες τις δομές της Δια Βίου Μάθησης, αποφάσεις τους και να τους αποδοθούν ευθύνες, μετά από ένορκη διοικητική εξέταση:
α) να αναστείλει την λειτουργία του Μητρώου,
β) να (επανα)προκηρύξει θέσεις εκπαιδευτικών πολύ αργά και με τον τρόπο που έγιναν (χωρίς ακόμα, τέλη Ιανουαρίου 2010, να έχουν ολοκληρωθεί), π.χ. συνέντευξη υποψηφίων εκπαιδευτικών στην Αθήνα για προγράμματα τα οποία υλοποιούνται στην περιφέρεια (αυτά από απόσταση, ΚΕΔΒΜΑΠ), και μάλιστα για ΜΙΑ ενότητα.
γ) να παγώσει όλες τις ενέργειες (διαδικασίες αξιολόγησης, έναρξης λειτουργίας προγραμμάτων, έναρξη σχολικής χρονιάς των ΣΔΕ) με αφορμή;; τις εκλογές, πάγωμα, το οποίο συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Μα πως μπορείς να παγώσεις την λειτουργία ενός σχολείου βασικής εκπαίδευσης;;;;

Φυσικά και για το ότι όλα αυτά εξέθεσαν έναν επιτυχημένο και αξιόπιστο θεσμό στην κοινωνία όλη.
Πιστεύω ότι η παραπάνω προβληματική πρέπει να γίνει αίτημα (μαζί με τα άλλα) από την παρούσα διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας, προς την Υπουργό και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Δρ. Βασίλειος Καλύβας
Στέλεχος ΚΕΔΒΜΑΠ της περιφερείας Πελοποννήσου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου