Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

Ένωση εκπαιδευτικών της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης / ξένης: "Προς τα που πλέει ο Οδυσσέας;"


Image

Προκαλεί μεγάλες απορίες και εγείρει ερωτήματα η διαχείριση του προγράμματος «Εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό – “ΟΔΥΣΣΕΑΣ” από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ινστιτούτο Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης), όπως κι άλλων προγραμμάτων.
Το πρόγραμμα  ΟΔΥΣΣΕΑΣ υπήρξε η ναυαρχίδα του Ι.Δ.ΕΚ.Ε (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων) και είχε επιμορφώσει και στείλει σε εξετάσεις ελληνομάθειας εκατοντάδες εκπαιδευόμενους, με πολύ ικανοποιητικά  αποτελέσματα. Κι όμως αυτό το πρόγραμμα το Υπουργείο αποφάσισε να το διακόψει, να αποδιαρθρώσει και καταργήσει δομές  όπως τα ΚΕΕ (Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων) και να απολύσει δεκάδες εργαζομένους, για να έρθει μετά από δύο χρόνια περίπου να το ανασυστήσει στο ίδιο κτήριο, με παρόμοια μορφή αλλά με διαφορετικά άτομα.
Απορία πρώτη λοιπόν: γιατί όλη αυτή η αλλαγή, όταν το μόνο ουσιαστικά που άλλαξε είναι οι ομάδες διαχείρισης έργου;
Φέτος, με 14μηνη καθυστέρηση και πλέον, ανακοινώνεται η έναρξη μαθημάτων όπου συναντάμε τα εξής τραγελαφικά:
Α) Περίπτωση να έχουν γίνει όλες οι διεργασίες από υπεύθυνο προγράμματος ΑΠ9, να έχουν γίνει αιτήσεις εκπαιδευομένων, να έχουν βρεθεί σχολεία που θα φιλοξενήσουν το πρόγραμμα και λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν 180 άτομα, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ να στέλνει εντολή να παγώσουν όλα!
Β) Να ξεκινάει το πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ, να έχουν βρεθεί σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτές και να λείπουν… τα βιβλία και τα αναλώσιμα!
Και τα ερωτήματα συνεχίζουν:
Ι) Που πήγαν τα βιβλία των προηγούμενων χρόνων και δεν μπορούν να δοθούν στους εκπαιδευομένους;
ΙΙ) Ομάδα έργου που αμείβεται έναν  χρόνο και πλέον,  ποιο έργο έχει να παρουσιάσει , όταν δεν έχει καν ανατυπώσει υλικό διδασκαλίας;
ΙΙΙ) Ποια η αξιοπιστία ενός τέτοιου προγράμματος που ξεκινά με καθυστέρηση και χωρίς οργάνωση;
Ειδικά όταν θέλουμε να  μιλάμε για υψηλού επιπέδου προγράμματα είναι απαράδεκτο εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι να αντιμετωπίζουν καταστάσεις όπως:
  • Να δημιουργούνται βιαστικά ομάδες εκπαιδευομένων χωρίς να ανήκουν στο ίδιο επίπεδο, απλά για να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός,
  • Να γίνονται καθημερινά μαθήματα- κάτι που αντιβαίνει τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και πρακτικά είναι κουραστικό και μη αποδοτικό για ενήλικες εκπαιδευομένους που εργάζονται,
  •  Να μην υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό διαθέσιμο για τους εκπαιδευομένους αλλά ούτε και αναλώσιμα,
  • Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι να καλούνται να δαπανήσουν ιδίους πόρους για υλικά εκπαίδευσης, σε ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ,
  • Να μην γίνονται δεκτοί στο πρόγραμμα πολιτικοί μετανάστες ή οι ζητούντες άσυλο!
Σε μια περίοδο όπου οι αλλοδαποί  συμπολίτες μας αντιμετωπίζονται από πολιτικά μορφώματα με ρατσιστικές μεθόδους βάσει χρώματος ή θρησκείας, όπου η παιδεία βιώνει σοβαρότατα πλήγματα και ευτελισμούς, όπου το δικαίωμα στη μόρφωση και στην επιμόρφωση είναι αναφαίρετο για όλους μας και όταν μάλιστα χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκά κονδύλια, η σοβαρότητα και η ευαισθησία δεν θα έπρεπε να εκλείπουν από φορείς Δια Βίου Μάθησης αλλά να επιβάλλονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου