Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

Κρουαζιέρα θα σε πάω με το ...ΕΣΠΑ!



Δημοσιεύουμε την επιστολή έμπειρου στελέχους της Διά Βίου Μάθησης η οποία είναι αποκαλυπτική μια πολύ γνωστής νοοτροπίας. Η ΓΓ Διά Βίου Μάθησης -αποτυχούσα υποψήφια βουλευτής Δωδεκανήσων με τη ΔΗΜΑΡ- είναι άγνωστο αν θα παραμείνει στην Κυβέρνηση στη συνέχεια να συνεχίσει το έργο (;) της. Το σίγουρο είναι πως για του Αγίου Πνεύματος το εξασφάλισε το ταξιδάκι της (χωρίς να βάλει το χέρι στη ...τσέπη!) :


Πως διασπαθίζονται τα χρήματα του Ελληνικού Λαού και της Ε.Ε. !!!

Παρακολουθώντας  αυτό το εργαλείο της Τεχνολογίας  που λέγεται  Internet – “ΔΙΑΥΓΕΙΑ’  βλέπεις πως λειτουργεί κάθε υπηρεσία του ευρύτερου Δημόσιου φορέα. 
 Παρακολουθώντας τα πεπραγμένα της Γ.Γ.Δ.Β.Μ.  και του Ι,ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. έπεσαν στην αντίληψή μου ορισμένες ενέργειες τις οποίες αν τις συνδυάσεις  βγαίνουν κάποια συμπεράσματα για το πώς γίνεται  η διασπάθιση του Δημόσιου χρήματος από τους υψηλά ιστάμενους  χωρίς να γίνεται αντιληπτό  από τις προϊστάμενες αρχές και από το ευρύτερο κοινό.
 Στην προσπάθεια η Γ.Γ.Δ.Β.Μ.  να ευαισθητοποιήσει τους Δήμους και να τους ενημερώσει για την καλή λειτουργία των Κ.Δ.Β.Μ. , έχει σχεδιάσει  το Υποέργο 6 για το σκοπό αυτό, διαθέτοντας ένα σοβαρό κονδύλιο από το ΕΣΠΑ στην Ε.Ε.Τ.Α.Α.  Α.Ε. ( Eλληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης του Υπ. Εσωτερικών ), για την υλοποίηση του έργου
Στην Ιστοσελίδα της Ε.Ε.Τ.Α.Α.  παρατήρησα ότι για τις περιφέρειες  της Ελλάδας που υπάγονται στον ΑΠ7 & ΑΠ8 το 2012-13 έγινα στην α’ φάση 5 εκδηλώσεις μέχρι αυτή την στιγμή σε αντίστοιχες περιφέρειες για ευαισθητοποίηση και στην β’ φάση  3 συναντήσεις στην Αθήνα επιμόρφωσης των στελεχών Τοπ. Αυτοδιοίκησης  για τον  τρόπο ανάπτυξης των προγραμμάτων στα Κ.Δ.Β.Μ.
Από φωτογραφίες που επισυνάπτονται στην υλοποίηση των ημερίδων αυτών παρατήρησα ότι την υποστήριζαν έμπειρα στελέχη της Γεν. Γραμματείας και του ΙΝΕΔΙΒΙΜ.
Από το τέλος Απριλίου άρχισε να ξεκινά η υλοποίηση του έργου για τις Περιφέρειες της Στερεάς Ελλάδας και του Νοτίου Αιγαίου (ΑΠ9)  με χρήματα του Ελληνικού Προϋπολογισμού και όχι του ΕΣΠΑ.
               Με την Απόφαση  Αρ.Πρωτ.5719/30-5-2013 διέθεσε η Γ.Γ.Δ.Β.Μ.   για το αντί-  
       στοιχο Υποέργο 6 του ΑΠ 9  το ποσό 250.000 € στην ΕΕΤΑ για την υλοποίηση
       του.

1.    Με την απόφαση 5911/6-6-2013  ο αξιότιμος Υπουργός Κος Αρβανιτόπουλος χορηγεί στην  Γ.Γ. Κα Καρατζόλα ,5-μερη άδεια ,για την ΡΟΔΟ  από 13 – 17 Ιουνίου 2013 για να ενημερώσει σχετικά την περιφέρεια Ν. Αιγαίου για τα προγράμματα ΔΒΕ στα Κ.Δ.Β.Μ. (δούλευαν οι υπηρεσίες και το Σαββατοκύριακο ??) . Τα έξοδα κινήσεως κλπ τα καλύπτει η ΕΕΤΑΑ  Α.Ε.
2.       Με την  απόφαση 6144/13-6-2013 , ο αξιότιμος Υπουργός Κος  Αρβανιτό-πουλος χορηγεί στην  Γ.Γ. Κα Καρατζόλα ,νέα 7-ημερη άδεια από 21-27 Ιουνίου 013 για να ενημερώσει τις  Περιφερειακές Ενότητες ΘΗΡΑΣ , ΠΑΡΟΥ , ΤΗΝΟΥ ,(Ξέχασαν την ΝΑΞΟ)  για τα Κ.Δ.Β.Μ. (Θα εργασθεί  και το 3-ημερο Αγ. Πνεύματος ??) . Τα έξοδα κινήσεως κλπ τα καλύπτει η ΕΕΤΑΑ. Α.Ε.

Τα  ερωτήματα  που μου δημιουργούνται σε ένα πολίτη που τον ταλαιπωρεί το μνημόνιο (με ανεργία, ή με περικοπές μισθών – αμοιβών,  χαράτσια κάλ.) είναι:

Α. Η Γ.Γραμματέας με τα ταξίδια αυτά παράγει έργο ενημέρωσης , Δημόσιες σχέσεις ή κάνει καλοκαιρινές κρουαζιέρες στο Αιγαίο ???
  Φυσικά  ο υπουργός θεωρεί ότι τα έξοδα τα πληρώνει ο Ε.Ε.Τ.Α.Α. ???         
   Αμ δε !!! .
    Η Αξιότιμος κυρία Γενική Γραμματέα είχε φροντίσει να στείλει έγκαιρα την α’ δόση των χρημάτων του Υπουργείου – ΓΓΔΒΜ στη ΕΕΤΑ  για να καλύψει τα έξοδα.

    Αυτή η δράση είναι υποχρέωση της ΕΕΤΑ , με την συνεργασία  έμπειρων  στελεχών  της  ΓΓΔΒΜ & ΙΝΕΔΙΒΙΜ  για την εκπαίδευση των στελεχών των αντίστοιχων Δήμων και όχι της Κυρίας Γ. Γραμματέας.
     Αλήθεια στις άλλες περιφέρειες και Περιφερειακές Ενότητες εκτός Αθηνών , σε πόσες πήγε η ΕΕΤΑΑ και η Κα Γενικός και πόσες ημερίδες διοργάνωσε για ενημέρωση- Επιμόρφωση στελεχών της Αυτοδιοίκησης.???

  Β.  Αλήθεια πόσο χρόνο διέθεσε η ΓΓΔΒΜ-ΙΝΕΔΙΒΙΜ  - ΕΕΤΑΑ στην ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας για να τους ενημερώσει – ευαισθητοποιήσουν για τα Κ.Δ.Β.Μ ???  ( δεν είχαν περιθώριο χρόνου περισσότερο από 3 ώρες !!!)
  Η ενημέρωση έγινε παρουσία 3- 4 Δημάρχων και Αντιδημάρχων στις 26-4-2013 .

  Παρατηρώντας  τα Δελτία Τύπου  τις Ανακοινώσεις και την «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» παρατηρώ ότι, η κυρία Γενικός δεν έχει αφήσει ταξίδι για ταξίδι  εντός και εκτός Ελλάδος (έχει προγραμματίσει να συμμετάσχει για τον Ιούλιο σε μία εκδήλωση που συμμετέχουν τα ΙΕΚ  στην Λειψία!!!)

Γ.  Αλήθεια ποιές ημέρες του μήνα εργάζεται στο Γραφείο της  για τα τρέχοντα θέματα και για τον επιτελικό σχεδιασμό και Διοίκηση της Γενικής Γραμματείας ???

   Ετσι δικαιολογείται ότι για να απαντήσει σε αιτήματα ενδιαφερόμενων πολι-τών  χρειάζεται 1 έως και 2 μήνες !!!! (Παρά τις δημόσιες δηλώσεις της στα ΜΜΕ και στην Κοινωνική της δικτύωση για την αμεσότητα της εξυπηρέτησης τους).

   Αυτή η κατάσταση κάτι μου θυμίζει!!!
  Κάποτε είχαμε ένα Ιπτάμενο Πρωθυπουργό (Γ.Α.Π.) που είχε παρατήσει το καράβι της χώρα (τον Τιτανικό ) να ταξιδεύει με τον αυτόματο πιλότο , αυτός ταξίδευε ανά τον κόσμο και το πλοίο έπεσε  στο παγόβουνο ( του ΔΝΤ και της Τρόϊκας) και ακόμη μαζεύουμε πτώματα και ναυαγούςκαι δεν ξέρουμε για πόσα χρόνια !!!

·      Φοβάμαι ότι θα έχουμε κανένα καινούργιο ναυάγιο με την Δ.Β.Μ.
·      Πάντως οι διοικούντες λόγω φόρτου εργασίας φροντίζουν για τις καλοκαιρινές διακοπές τους (Φυσικά με δικά τους χρήματα όχι του Δημοσίου!!)
·      Όλα τα προγράμματα της Δ.Β.Ε. στα ΚΔΒΜ των Δήμων τρέχουν μόνα τους (περίπου 30 τον αριθμό σήμερα). Πιστεύω ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα τρέχουν σε όλη την Ελλάδα , μετά 2,5 χρόνια διακοπής

  Με λίγη πρακτική σκέψη και ορθολογικό μυαλό οι διεργασίες αυτές της ευαισθητοποίησης & ενημέρωσης των στελεχών της τοπικής Αυτοδιοίκησης -  ΚΔΒΜ  μπορούσαν να υλοποιηθούν με το 1/5 του διατεθειμένου κονδυλίου στην ΕΕΤΑ , χωρίς αυτούς, αλλά με κάποια Τουριστικά Γραφεία και με  στοχευμένες περιφεριακές ημερίδες από τα στελέχη της ΓΓΔΒΜ & ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

Ετσι δεν θα εύρισκαν τροφή να φάνε τα τρωκτικά του Δημόσιου τομέα!!


Ενας ανήσυχος πολίτης για την ΔΒΜ.


Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

Ένωση εκπαιδευτικών της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης / ξένης: "Προς τα που πλέει ο Οδυσσέας;"


Image

Προκαλεί μεγάλες απορίες και εγείρει ερωτήματα η διαχείριση του προγράμματος «Εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό – “ΟΔΥΣΣΕΑΣ” από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ινστιτούτο Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης), όπως κι άλλων προγραμμάτων.
Το πρόγραμμα  ΟΔΥΣΣΕΑΣ υπήρξε η ναυαρχίδα του Ι.Δ.ΕΚ.Ε (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων) και είχε επιμορφώσει και στείλει σε εξετάσεις ελληνομάθειας εκατοντάδες εκπαιδευόμενους, με πολύ ικανοποιητικά  αποτελέσματα. Κι όμως αυτό το πρόγραμμα το Υπουργείο αποφάσισε να το διακόψει, να αποδιαρθρώσει και καταργήσει δομές  όπως τα ΚΕΕ (Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων) και να απολύσει δεκάδες εργαζομένους, για να έρθει μετά από δύο χρόνια περίπου να το ανασυστήσει στο ίδιο κτήριο, με παρόμοια μορφή αλλά με διαφορετικά άτομα.
Απορία πρώτη λοιπόν: γιατί όλη αυτή η αλλαγή, όταν το μόνο ουσιαστικά που άλλαξε είναι οι ομάδες διαχείρισης έργου;
Φέτος, με 14μηνη καθυστέρηση και πλέον, ανακοινώνεται η έναρξη μαθημάτων όπου συναντάμε τα εξής τραγελαφικά:
Α) Περίπτωση να έχουν γίνει όλες οι διεργασίες από υπεύθυνο προγράμματος ΑΠ9, να έχουν γίνει αιτήσεις εκπαιδευομένων, να έχουν βρεθεί σχολεία που θα φιλοξενήσουν το πρόγραμμα και λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν 180 άτομα, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ να στέλνει εντολή να παγώσουν όλα!
Β) Να ξεκινάει το πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ, να έχουν βρεθεί σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτές και να λείπουν… τα βιβλία και τα αναλώσιμα!
Και τα ερωτήματα συνεχίζουν:
Ι) Που πήγαν τα βιβλία των προηγούμενων χρόνων και δεν μπορούν να δοθούν στους εκπαιδευομένους;
ΙΙ) Ομάδα έργου που αμείβεται έναν  χρόνο και πλέον,  ποιο έργο έχει να παρουσιάσει , όταν δεν έχει καν ανατυπώσει υλικό διδασκαλίας;
ΙΙΙ) Ποια η αξιοπιστία ενός τέτοιου προγράμματος που ξεκινά με καθυστέρηση και χωρίς οργάνωση;
Ειδικά όταν θέλουμε να  μιλάμε για υψηλού επιπέδου προγράμματα είναι απαράδεκτο εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι να αντιμετωπίζουν καταστάσεις όπως:
  • Να δημιουργούνται βιαστικά ομάδες εκπαιδευομένων χωρίς να ανήκουν στο ίδιο επίπεδο, απλά για να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός,
  • Να γίνονται καθημερινά μαθήματα- κάτι που αντιβαίνει τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και πρακτικά είναι κουραστικό και μη αποδοτικό για ενήλικες εκπαιδευομένους που εργάζονται,
  •  Να μην υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό διαθέσιμο για τους εκπαιδευομένους αλλά ούτε και αναλώσιμα,
  • Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι να καλούνται να δαπανήσουν ιδίους πόρους για υλικά εκπαίδευσης, σε ένα πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ,
  • Να μην γίνονται δεκτοί στο πρόγραμμα πολιτικοί μετανάστες ή οι ζητούντες άσυλο!
Σε μια περίοδο όπου οι αλλοδαποί  συμπολίτες μας αντιμετωπίζονται από πολιτικά μορφώματα με ρατσιστικές μεθόδους βάσει χρώματος ή θρησκείας, όπου η παιδεία βιώνει σοβαρότατα πλήγματα και ευτελισμούς, όπου το δικαίωμα στη μόρφωση και στην επιμόρφωση είναι αναφαίρετο για όλους μας και όταν μάλιστα χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκά κονδύλια, η σοβαρότητα και η ευαισθησία δεν θα έπρεπε να εκλείπουν από φορείς Δια Βίου Μάθησης αλλά να επιβάλλονται.