Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Το ΙΔΕΚΕ στη Βουλή! Απίστευτη και συκοφαντική επίθεση της υφυπουργού στους Συμβασιούχους του ΙΔΕΚΕ

Χθες στη Βουλή έπεσαν οι μάσκες! Η υφυπουργός Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου επιτέθηκε με τον πλεόν σκαιό και απαράδεκτο τρόπο στους Συμβασιούχους του ΙΔΕΚΕ με αφορμή σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Χρ. Σταϊκούρα... Η αθλιότητα έχει και όρια! Διαβάστε για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ακολουθεί τον πλέον ολισθηρό δρόμο και πιστεύω ότι θα πρέπει να μας βρει αποφασισμένους απέναντί της...

"ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Ευχαριστούμε πολύ. Λακωνικά, αλλά, ξεκάθαρα τα πράγματα.
Περνάμε, τώρα, στη συζήτηση της με αριθμό 3311/23-12-2009 ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Χρήστου Σταϊκούρα προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την επίλυση προβλημάτων στη λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Η επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:
« Τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.) αποτελούν δομές του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Ν.3369/2005) και ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης. Η ευρύτατη αποδοχή του εκπαιδευτικού ρόλου των Κ.Ε.Ε. αποδεικνύεται και από τα πανελλαδικά στατιστικά στοιχεία συμμετοχής στα εκπαιδευτικά προγράμματα. Κατά την περίοδο 2004-2008 εκπαιδεύτηκαν 240.975 πολίτες με χρηματοδότηση από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και το Ελληνικό Δημόσιο και η λειτουργία των Κ.Ε.Ε. εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007-2013» στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α., με πρόβλεψη για το διάστημα 2008-2012 συνολικά 340.000 θέσεων εκπαίδευσης για τους πολίτες της χώρας. Ωστόσο συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων και στην προώθηση διοικητικών ενεργειών από τις αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση χρηματοδότησης του έργου των Κ.Ε.Ε.. Τα στελέχη και οι εκπαιδευτές δεν αμείβονται αν και απρόσκοπτα ασκούν τα καθήκοντά τους με οχτάωρη καθημερινή και αποκλειστική εργασία, ενώ πλήγμα για το φορέα αποτελεί η αδυναμία των στελεχών των 58 Κ.Ε.Ε. όλης της χώρας καθώς και της ομάδας έργου που τα συντονίζει πανελλαδικά, να ανταποκριθούν στα καθημερινά αιτήματα πληθώρας πολιτών για την έναρξη των τμημάτων μάθησης της εκπαιδευτικής χρονιάς 2009-2010. Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο και με τι χρονοδιάγραμμα αναφορικά με:
1. Την επανέναρξη της χρηματοδότησης των Κ.Ε.Ε., και την άμεση έναρξη υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων;
2. Τη θεσμική-νομοθετική κατοχύρωση των Κ.Ε.Ε. με την άμεση υπαγωγή τους στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων;».
Στην ερώτηση του κ. Σταϊκούρα, θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
Ορίστε, κυρία Υπουργέ, έχετε το λόγο, για τρία λεπτά.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, ένα γενικό σχόλιο πρώτα. Τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, το γνωρίζετε, θεσμοθετήθηκαν από την τελευταία Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τα συνέχισε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ως προγράμματα και όχι ως θεσμό. Δεν υπήρξαν ποτέ Νομικά Πρόσωπα. Τα προγράμματα αυτά λειτούργησαν, όπως λέτε, μέχρι το 2008, άλλα καλύτερα άλλα χειρότερα.
Από την 1-10-2008 έως και την 1-7-2009, αν θυμάμαι καλά, πάντως τον Ιούλιο του 2009, πραγματοποιούνταν ενέργειες, κανονικότατα, ενώ τα προγράμματα αυτά δεν είχαν ενταχθεί, ήταν κυριολεκτικά στον αέρα. Τα προγράμματα αυτά είχαν την τύχη να ενταχθούν, ενώ τα υπόλοιπα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, όπως το πρόγραμμα «ΗΡΩΝ» και τα άλλα προγράμματα «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών» κ.λπ., παρελήφθησαν από την Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., και ήταν κυριολεκτικά, στον αέρα χωρίς να έχουν ενταχθεί, ουδόλως, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.
Πληθώρα ήταν οι ενστάσεις, για τις διαδικασίες επιλογής των συμβασιούχων. Γνωρίζετε δε, πολύ καλά, ότι οι επιτροπές που έκριναν τους συμβασιούχους, ήταν πολλές φορές, επιτροπές από συμβασιούχους οι οποίοι έκριναν άλλους συμβασιούχους έργου, χωρίς διαφάνεια, χωρίς αξιοκρατία.
Πρέπει να σας πω, ότι με συστηματικές προσπάθειες για να τρέξει το εκπαιδευτικό αυτό έτος και να ξεκινήσουμε με νέες προϋποθέσεις και με νέες προτεραιότητες από τον επόμενο Σεπτέμβρη του 2010, έγινε ένας μαραθώνιος. Πρέπει δε, επίσης να σας πω, ότι αυτήν την στιγμή έχουν πληρωθεί από τις 12-3-2010 όλα τα έργα της περιόδου λειτουργίας έως και το 2008 και το 2009, δηλαδή εκείνη η περίοδος η οποία ήταν, κυριολεκτικά, στον αέρα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Έχει πληρωθεί κανονικά. Καταβάλλουμε δε κάθε προσπάθεια για το 2010 να υπάρχει αυτή την φορά έγκαιρη ένταξη και έγκαιρη χρηματοδότηση.
Έχουμε πει και εμείς δημόσια και η κυρία Διαμαντοπούλου και εγώ ότι σε κανέναν δεν περιποιεί τιμή να υπάρχουν απλήρωτοι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν κάνει εκπαίδευση. Ωστόσο, πρέπει να σας πω ότι μέχρι σήμερα έχουν πληρωθεί, μέχρι τον Δεκέμβρη του 2009, όλα τα στελέχη των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων και έχουν εξοφληθεί υποχρεώσεις έναντι των εκπαιδευτών, της εκπαιδευτικής περιόδου 2008-2009.
Κύριε συνάδελφε, αυτήν την περίοδο που συζητούμε εξοφλούνται οι υποχρεώσεις προμηθευτών μέχρι το Δεκέμβριο του 2009, εκείνες οι οποίες μπορούν να εξοφληθούν. Δεν θα προχωρήσω πάρα πέρα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Πρέπει δε, να πω μια λέξη, κύριε Πρόεδρε, και ολοκληρώνω για να μιλήσει ο συνάδελφος, θα επανέλθω στη δευτερολογία μου ότι κάθε άξιο στέλεχος το οποίο κάνει σωστή δουλειά και μπορεί να προσφέρει, μπορεί να αξιοποιηθεί. Κανείς δεν περισσεύει αρκεί να συνδέετε με πραγματικές ανάγκες, με πραγματικό έργο και να αξιολογηθεί με διαφάνεια και αξιοκρατία.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Ευχαριστούμε πολύ, κυρία Υπουργέ.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Σταϊκούρας για τρία λεπτά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Επειδή αναφέρθηκε, η κυρία Υπουργός, στο 2008, να πούμε ότι το 2008 έγινε εγκαίρως ο σχεδιασμός και υποβλήθηκε η πρόταση το πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α.. Έγινε προέγκριση του σχεδιασμού και με τη σύμφωνη γνώμη της Διαχειριστικής Αρχής και με απόλυτη διαφάνεια, κανονιστικό πλαίσιο, ανακοινώσεις στα Μέσα, ανακοινώσεις στο διαδίκτυο, άρχισε η συγκρότηση του οργανισμού για την, έγκαιρη, υλοποίηση του έργου. Όλες οι ανανεώσεις γινόντουσαν με το αποδεκτό της πρότασης από τη Διαχειριστική Αρχή και υπό την αίρεση της ένταξης.
Επειδή, μιλήσατε για τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, θα πρέπει να θυμίσουμε ορισμένα ποσοτικά στοιχεία και ένα θεσμικό πλαίσιο.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2005 οριοθέτησε το πεδίο της δια βίου μάθησης, εδραίωσε για πρώτη φορά στη χώρα το σύστημα της εκπαίδευσης των ενηλίκων, έδωσε τη δυνατότητα προσφοράς εκπαιδευτικού έργου υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους και ίδρυσε και λειτούργησε δομές δια βίου μάθησης σε όλους τους Νομούς της χώρας.
Τρία ποσοτικά στοιχεία θα αναφέρω. Στο πλαίσιο του συστήματος εκπαίδευσης ενηλίκων, δημιουργήθηκαν την περίοδο 2004-2009, 56 κτηριακές υποδομές, ενώ την περίοδο 2000-2004 είχαν γίνει μόνο 5 κτηριακές παρεμβάσεις. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 1.866%. Το αμφισβητείτε; Την περίοδο 2004-2009 το σύστημα εκπαίδευσης των ενηλίκων εκπαίδευσε πανελλαδικά περίπου 750.000 άτομα, έναντι 150.000 που είχε εκπαιδευτεί κατά την περίοδο 2000-2004. Η αύξηση είναι 350%. Το αμφισβητείτε;
Για τα ΚΕΕ. Στη χώρα συγκροτήθηκαν 58 κέντρα, έχοντας 100% κάλυψη σε επίπεδο χώρας, εκπαιδεύτηκαν την περίοδο 2004-2009 περίπου 240.000 πολίτες, ενώ την περίοδο 2000-2004 εκπαιδεύτηκαν 10.500 πολίτες, αύξηση 2.193%. Το αμφισβητείτε;
Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν, κατά την εκτίμησή μου, με ακρίβεια και αντικειμενικότητα λίγα από το σημαντικό έργο που έχει πραγματοποιηθεί στη Γενική Γραμματεία Δια βίου μάθησης.
Είναι θετικό από τη στιγμή που έγινε η ερώτησή μου, στις 23-12-2009, ότι μόλις τον προηγούμενο μήνα αποπληρώθηκαν οι δαπάνες του 2009 στα ΚΕΕ και στις σχολές γονέων, ενώ μόλις πριν από τρεις ημέρες αποπληρώθηκαν και οι δαπάνες για το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», ύστερα από παρέμβαση -μεταξύ άλλων- και του Συνηγόρου του Πολίτη.
Ωστόσο πρώτον, παραμένουν τέσσερις μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι όλων των προγραμμάτων για το 2010 συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών στελεχών, εκπαιδευτών, προμηθευτών. Δεύτερον, ανεστάλη επ’ αόριστον με απόφαση της κυρίας Υπουργού, η λειτουργία του ενιαίου μητρώου εκπαιδευτών ανηλίκων.
Τρίτον, καθυστέρησε και καθυστερεί απελπιστικά η υλοποίηση των προγραμμάτων και των μαθημάτων, καθώς από τον Οκτώβριο, μόλις το Μάρτιο ξεκίνησαν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές να εργάζονται στα ΚΕΕ, ενώ μόλις τέλη Φεβρουαρίου ξεκίνησε η επάνδρωση των ΔΕ με ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα δεδομένου ότι υπάρχουν πολλά κενά σε ειδικότητες.
Τέταρτον, αλλάζουν ξαφνικά οι διάρκειες των συμβάσεων. Πέμπτον, διατηρείται μία έντονη φημολογία για την προσβολή των συμβάσεων όλων των εργαζομένων στο ΙΔΕΚΕ, παρόλο που η ημερομηνία λήξης τους είναι στις 30-6-2011.
Κυρία Υπουργέ, σε όλα αυτά απαιτείται κατά την άποψή μου μία ξεκάθαρη απάντηση. Απαιτείται η διατύπωση μιας ξεκάθαρης πολιτικής βούλησης για τη συνέχιση του έργου που έκανε η Νέα Δημοκρατία στο πεδίο της δια βίου μάθησης. Στη χώρα μας, ειδικά τελευταία, έχουμε πλεόνασμα λόγων και επικοινωνίας και έλλειμμα έργων. Οι συνέπειες είναι σε όλους μας γνωστές.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Ευχαριστούμε, κύριε Σταϊκούρα.
Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρία Χριστοφιλοπούλου.
Ορίστε, κυρία Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, αυτό που δεν αμφισβητώ καθόλου είναι το τελευταίο που αναφέρατε και που είναι και το κερασάκι στην τούρτα στην όλη ιστορία. Δηλαδή τι θα γίνουν οι ημέτεροι οι οποίοι προσελήφθησαν με συμβάσεις έργου χωρίς καμία απολύτως διαφάνεια, καμία απολύτως αξιοκρατία, το καλοκαίρι του 2009 με τριετείς συμβάσεις έργου. Το κατανοείτε αυτό που λέω; Είμαι σίγουρη για τη δυνατότητα να κατανοήσετε ότι πρόκειται για τριετείς συμβάσεις έργου.
Η διακηρυγμένη, όμως, πρόθεση και η πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα απόφασή της Κυβέρνησής μας, για τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης, κάθε απόφαση να μπαίνει στο διαδίκτυο, είναι και υλοποίηση και από τους νόμους που φέραμε στη Βουλή. Όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση αυτών των στελεχών, που σήμερα κάνουν τριετείς συμβάσεις έργου χωρίς κανένα κριτήριο, χωρίς καμία διαφάνεια, θα γίνονται αξιοκρατικά.
Είμαι σίγουρη και θέλω να ελπίζω ότι αρκετοί από αυτούς θα μπορέσουν πραγματικά να αποδείξουν ότι και έργο μπορούν να παράγουν και άξιοι είναι. Και όσοι είναι άξιοι θα αξιοποιηθούν. Αλλά βεβαίως κατανοείτε ότι κάθε σύμβαση έργου ολοκληρώνεται, όταν ολοκληρώνεται και το έργο και δεν μπορεί να είναι τριετείς.
Επίσης, δεν αμφισβητώ αυτό που είπατε ότι όλο το έργο σας, ήταν να κάνετε περισσότερα κτήρια και να γεμίσετε κάποια σεμινάρια που γίνονταν για να γίνονται, ενώ χιλιάδες σωρευμένες οφειλές υπήρχαν χωρίς –επαναλαμβάνω- να έχουν ενταχθεί με απλή συμφωνία της διαχειριστικής αρχής και του ΙΔΕΚΕ.
Δεν θα πω περισσότερα σεβόμενη ότι πρόκειται για το ΕΣΠΑ και την οικονομία της χώρας. Με κατανοείτε και σας κατανοώ. Λοιπόν, δαπάνες που δεν μπορούν να πληρωθούν από το δημόσιο, δεν μπορούν να πληρωθούν. Το κατανοείτε παρακαλώ.
Από εκεί και πέρα, ο σημερινός Πρωθυπουργός στη δεκαετία του 1980 ήταν αυτός που εισήγαγε το θεσμό της επιμόρφωσης ενηλίκων στη χώρα, έχει περάσει πάρα πολύς χρόνος από τότε.
Αλλά επίσης, θέλω να μην αμφισβητήσετε και το εξής επί της ουσίας. Φέρατε ένα νόμο. Σύντομα θα έρθει και ο δικός μας. Δεν είναι, όμως, ο νόμος το θέμα. Είναι το γεγονός ότι ο νόμος αυτός εν πολλοίς έμεινε στα χαρτιά και ότι εν πολλοίς αυτός ο νόμος επαναλάμβανε ένα δικό μας νόμο του 2003. Τα καλά σημεία αυτού του νόμου θα τα κρατήσουμε, κύριε συνάδελφε, γιατί δεν πετάμε τίποτα το χρήσιμο.
Αυτό, όμως, που δεν θα κρατήσουμε είναι η ολιγωρία, η απαράδεκτη ολιγωρία της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία από το 2004, κύριε Πρόεδρε και κύριε συνάδελφε, όπου άρχισε η συζήτηση στην Ευρώπη για τα εθνικά πλαίσια προσόντων -στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων- που κατοχυρώνουν τη μάθηση και τη γνώση, είτε αυτή παράγεται από τη γενική παιδεία και την τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε αυτή παρέχεται από μορφές άτυπης εκπαίδευσης, όπως αυτές που συζητούμε, δεν έγινε απολύτως τίποτε.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω με τη φράση μου κύριε πρόεδρε.
Και όταν το Νοέμβριο του 2009 τα στελέχη για πρώτη φορά της ελληνικής Κυβέρνησης πήγαν στην Ευρώπη, τους είπαν τα υπόλοιπα κράτη-μέλη: «Ευτυχώς και μας λοιδόρησαν για την πενταετή και πλέον απουσία μας από τα φόρα του εθνικού πλαισίου προσόντων». Προχωρούμε, λοιπόν, σε όλα και στη νομοθεσία και στον επανασχεδιασμό και κυρίως στη σύνδεση της δια βίου μάθησης με τις μεγάλες αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας που έχει θέσει αυτή η Κυβέρνηση.
Ευχαριστώ πολύ Κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Ευχαριστούμε κυρία Υπουργέ."

Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί. Διαβάστε ένα ενδιαφέρον παραμυθάκι και θα καταλάβετε τι εννοώ...

Για την αντιγραφή Κώστας Στοφόρος, Πρόεδρος του Συλλόγου Συμβασιούχων ΙΔΕΚΕ
Επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμα μου. Δεν μπορεί κανείς να συκοφαντεί με αυτό τον τρόπο εργαζομένους από το βήμα της Βουλής... Θα καλυφθεί άραγε η κυρία Χριστοφιλοπούλου πίσω από "ευθύνες υπουργών" και "βουλευτικές ασυλίες";

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου