Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Πανελλήνια Ένωση Φοιτούντων & Αποφοίτων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας

Με πρωτοβουλία των σπουδαστών και των αποφοίτων του 1ου Σ.Δ.Ε. Κορυδαλλού και σε συνεργασία με τους συμμαθητές του Σ.Δ.Ε. Πειραιά, μετά από δυο χρόνια έμπνευσης και ουσιαστικού διαλόγου η ιδέα της ίδρυσης ενός δικού μας συλλόγου επιτέλους ωρίμασε! Είμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι οι διαδικασίες για τη σύσταση της «Πανελλήνιας Ένωσης Φοιτούντων & Αποφοίτων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας» ξεκίνησαν.
Ο πρωταρχικός στόχος του συλλόγου μας είναι η επικοινωνία με όλα τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ανά την Ελλάδα για πανελλήνια συνένωση με τους συμμαθητές μας, που κύριο στόχο θα έχει τη διατήρηση καθώς και τη γνωστοποίηση στην κοινωνία του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ως θεμέλιου λίθου της «Δια βίου μάθησης», έτσι ώστε κανένας πολίτης να μην μείνει ανενημέρωτος για αυτό το σπουδαίο θεσμό.
Τα διακριτικά του συλλόγου μας θα είναι ένα ανθισμένο ηλιοτρόπιο το όποιο περιστρέφεται στον ήλιο, όπως η γνώση στην ελευθερία!..See More

Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Ενημέρωση για τις εξελίξεις στα ΚΕΕ

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι

Κατά την παρουσία μας σε ημερίδα της ΓΓΔΒΜ για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων στη Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 08/04, είχαμε τη δυνατότητα για μία συνάντηση 30 λεπτών με το ΓΓΔΒΜ κο Μπάκα. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου, η Γραμματέας του ΔΣ Νόρα Αυτζόγλου, καθώς και οι συνάδελφοι Υπεύθυνοι από τα ΚΕΕ Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Η εξέλιξη της συζήτησης είχε ως εξής:
1) Ο ΓΓΔΒΜ κος Μπάκας μας προέτρεψε να στηρίξουμε όλοι εμείς τα στελέχη των ΚΕΕ τη νέα προσπάθεια ανάπτυξης της Δια Βίου Μάθησης, ενημερώνοντας τους Δήμους ότι:
α) Εφόσον θέλουν να συνεχιστούν οι δράσεις και τα προγράμματα την προσεχή εκπαιδευτική χρονιά, σύμφωνα με το νέο νόμο θα πρέπει άμεσα να δημιουργήσουν Υπηρεσιακή Μονάδα Δια Βίου Μάθησης, να ιδρύσουν τα νέα Κέντρα Δια ίου Μάθησης και να αναλάβουν τη διοικητική τους εποπτεία
β) Η νέα προσπάθεια ξεκινά από τους Δήμους με υπάρχουσες κτιριακές υποδομές, όπου στεγάζονται ήδη τα ΚΕΕ και τα άλλα προγράμματα του ΙΔΕΚΕ. Μάλιστα, άμεσα θα πρέπει να προωθηθεί η αλλαγή της ταμπέλας σήμανσης των κτιρίων, έτσι ώστε οι πολίτες να εξυπηρετούνται ευκολότερα.
γ) Η ΓΓΔΒΜ - μέσω του ΙΔΕΚΕ - θα παρέχει το εκπαιδευτικό υλικό, τα προγράμματα και τους εκπαιδευτές στους Δήμους, οι οποίοι θα φροντίζουν για τη διοικητική υποστήριξη, χωρίς να έχουν δυνατότητα διαχείρισης χρημάτων.
δ) Στις προθέσεις της ΓΓΔΒΜ είναι να αποστείλει ενημερωτική εγκύκλιο στους Δήμους εντός του προσεχούς διαστήματος, να προχωρήσουν όλες οι παραπάνω διαδικασίες, έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα νέα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να λειτουργούν από τον Οκτώβριο. Εδώ εμείς τα στελέχη των ΚΕΕ θα πρέπει να αναλάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες για ενημέρωση των Δήμων, έτσι ώστε μέχρι τον Ιούνιο να έχουν ανταποκριθεί όλοι στις νέες απαιτήσεις.
2) Από την πλευρά μας τα στελέχη των ΚΕΕ ρωτήσαμε με κάθε ειλικρίνεια τον κο Μπάκα με ποια εργασιακή προοπτική θα πρέπει εμείς να προβούμε σε όλες τις παραπάνω ενέργειες, αφού είναι γνωστό πως οι συμβάσεις μας λήγουν στις 30/06. Η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι, εφόσον υπάρξουν τα νέα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, θα μπορούμε να συμμετέχουμε στη διαδικασία των νέων προκηρύξεων και να ξαναδουλέψουμε.
Ρωτήσαμε και λάβαμε τις ακόλουθες απαντήσεις:
α) Πόσο έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες κατάθεσης των νέων προτάσεων προς χρηματοδότηση από τη Διαχειριστική Αρχή το Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση; Είναι δυνατόν οι Δήμοι στην κατάσταση που σήμερα βρίσκονται να μπορέσουν άμεσα να ανταποκριθούν, να υπογράψουν προγραμματικές συμφωνίες με τη ΓΓΔΒΜ και το ΙΔΕΚΕ και να υποστηρίξουν όλα τα παραπάνω για να ξεκινήσουν προγράμματα τον Οκτώβριο; Θα προλάβουν να βγουν προκηρύξεις για στελέχη φέτος;
Η απάντηση του Γενικού ήταν ότι όλα θα είναι έτοιμα στην ώρα τους, ο μηχανισμός της ΓΓΔΒΜ και του ΙΔΕΚΕ εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση. Όσο για τις προκηρύξεις, μας είπε ότι θα γίνει προσπάθεια να βγουν πριν λήξουν οι συμβάσεις μας, υπολογίζει μέχρι 15 Ιουνίου.
β) Εφόσον και όποτε βγουν προκηρύξεις για στελέχωση των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης, η μοριοδότηση που σήμερα ισχύει - και που ο ίδιος έχει αποφασίσει - ευνοεί περισσότερο τους ανέργους από τους ήδη εργαζόμενους. Θυμίσαμε ότι 6 μήνες ανεργίας μοριοδοτούνται με 10 μόρια, ενώ για πάρει κάποιος εργαζόμενος στα ΚΕΕ αυτά τα 10 μόρια πρέπει να δουλεύει 40 μήνες (1 μήνας παίρνει 0,25 μόρια). Σκοπεύει να κάνει κάτι γι’ αυτό, μοριοδοτώντας επιπλέον την προϋπηρεσία μας;
Ο Γενικός αρχικά ισχυρίστηκε ότι αποκλείεται αυτός να μοριοδότησε την προϋπηρεσία μας με μόνο 0,25 μόριο/μήνα και αναρωτήθηκε μήπως έγινε λάθος από το ΙΔΕΚΕ στην περσινή προκήρυξη και άλλαξε η μοριοδότηση που αυτός είχε αποφασίσει. Αφού συμβουλεύτηκε τηλεφωνικά τους συνεργάτες του στην Αθήνα, μας είπε ότι συνολικά μπορεί κάποιος Υπεύθυνος να πάρει το ανώτερο 25 ή και 30 μόρια στα ΚΕΕ, ενώ οι άνεργοι - στους οποίους πρέπει να δώσουμε μία ευκαιρία για δουλειά - μόλις 15 μόρια, επομένως δεν υφίσταται αδικία. Επιμείναμε ότι για να πιάσει κανείς τα 30 μόρια που θα τον ευνοούσαν θα πρέπει να έχει προϋπηρεσία 120 μηνών (10 χρόνια), γεγονός αδύνατο, αφού τα ΚΕΕ λειτουργούν μόλις 8 χρόνια. Άρα, πρέπει να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμός των μορίων της προϋπηρεσίας, η σχέση μήνα - μοριοδότησης και συγκεκριμένα να γίνει 0,5 μόριο/μήνα, όπως έχουμε ήδη από τον Αύγουστο του 2010 προτείνει (επιστολή του Σωματείου προς ΓΓΔΒΜ της 12/08/2010).
Ο Γενικός απάντησε ότι θα εξετάσει το θέμα.
γ) Θέσαμε το θέμα του αποκλεισμού των αποφοίτων ΤΕΙ και των Γραμματέων ΔΕ από τις διαδικασίες προκήρυξης για θέσεις στελεχών, τονίζοντας ότι είναι παράλογο όλοι αυτοί οι συνάδελφοι να θεωρούνταν επαρκείς για την εκτέλεση των καθηκόντων τους όλα αυτά τα χρόνια, να έχουν στηρίξει αποτελεσματικά και με τεράστιο κόπο τα ΚΕΕ και ξαφνικά να μην μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται. Ποιος θα αναλάβει την γραμματειακή υποστήριξη των νέων Κέντρων;
Ο κος Μπάκας απάντησε ότι ο νόμος Ραγκούση απαγορεύει την πρόσληψη ατόμων με διοικητικές αρμοδιότητες (προϊσταμένους Γραμματείς κλπ) με διαδικασίες εκτός ΑΣΕΠ γι’ αυτό και μετονομάστηκαν όλοι σε Υπεύθυνους και επομένως για αυτές τις θέσεις απαιτούνται πανεπιστημιακοί τίτλοι.
Εμείς απαντήσαμε ότι και για τους Γραμματείς, αλλά και για τη διασφάλιση όλων των εργαζομένων υπήρχε λύση, η οποία ήταν η συνέχιση του έργου των ΚΕΕ με άμεση κατάθεση νέου Τεχνικού Δελτίου για την περίοδο μετά την 30/06 μέχρι το 2013. Έτσι, οι συμβασείς όλων μας θα μπορούσαν αυτόματα να ανεωθούν (σύμφωνα με την παράγραφο 3 των συμβάσεων).
Ο ΓΓΔΒΜ κος Μπάκας είπε ότι δεν μπορεί να παρανομήσει και ότι, τελικά, δεν τον ενδιαφέρει να συνεχίσει το παλιό που είναι τα ΚΕΕ, αυτά τελείωσαν. Θα γίνει κάτι νέο και καινοτόμο, που θα έχει Οικονομία, Πράσινη Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα.
Είπε.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση ότι θα δούμε τη μοριοδότηση ξανά και ότι όλα θα πάνε καλά, εφόσον προσπαθήσουμε όλοι μαζί.

Γιαγκούλης Τρύφων
Πρόεδρος ΔΣ

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνάπτουν δύο συμβάσεις εργασίας με δύο σχολεία την ίδια σχολική χρονιά, σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο

Από το tromaktiko

Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνάπτουν δύο συμβάσεις εργασίας με δύο σχολεία την ίδια σχολική χρονιά, σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο
Ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί νόμιμα μπορούν να καταρτίζουν δύο ανεξάρτητες συμβάσεις εργασίας με δύο σχολεία κατά την ίδια σχολική χρονιά, αρκεί η κάθε μια από τις συμβάσεις αυτές να μην προβλέπει διδασκαλεία η...
οποία να υπερβαίνει τις 11 ώρες εβδομαδιαίως και υποχρέωσε το ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει το ποσό των 1.879 ευρώ σε εκπαιδευτικό για την απώλεια της μισθοδοσίας της, καθώς δεν της επέτρεψαν να εργαστεί σε δεύτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα και 500 ευρώ για την ηθική βλάβη που υπέστη.

Ειδικότερα, η νομοθεσία προβλέπει ότι για την πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών καταρτίζεται σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με συγκεκριμένο προσδιορισμό των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 11 ώρες.

Κατά συνέπεια, ερμηνεύοντας οι δικαστές την εκπαιδευτική νομοθεσία, έκριναν ότι "ουδόλως προκύπτει απαγόρευση στους ωρομισθίους εκπαιδευτικούς να καταρτίζουν πλείονες της μιας συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, με περισσότερα δηλαδή σχολεία και με άθροισμα των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης σε αυτά μεγαλύτερο των 11 ωρών". Αντίθετα, μάλιστα, τονίζουν οι αρεοπαγίτες, "η σχετική απαγόρευση κρίνεται ότι αφορά την απασχόληση σε κάθε συγκεκριμένο σχολείο, η οποία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 11 ώρες".

Εξάλλου, επισημαίνει η αρεοπαγιτική απόφαση "αν ο νόμος απαγόρευε τη σύναψη περισσότερων συμβάσεων των ωρομισθίων εκπαιδευτικών και την υπέρβαση των 11 ωρών συνολικά και για όλα τα σχολεία απασχόλησης του, θα προβλέπει τούτο ρητά, πράγμα που δεν συνέβη".

Σύμφωνα με το ιστορικό της απόφασης καθηγήτρια πιάνου (εκπαιδευτικός κλάδο ΠΕ 16) από το έτος 1988 μέχρι το 2003 είχε εργαστεί σε διάφορα μουσικά σχολεία με ετήσιες συμβάσεις εργασίας διδασκαλίας πιάνου, αμειβόμενη με ωριαία αντιμισθία. Το καλοκαίρι του 2003 κατέθεσε τα σχετικά δικαιολογητικά και ζήτησε να τοποθετηθεί στο μουσικό γυμνάσιο Αλίμου για τη σχολική περίοδο 2003 - 2004.

Η τοποθέτηση της εγκρίθηκε μεν, αλλά όταν προσήλθε να υπογράψει τη σχετική σύμβαση εργασίας της ζητήθηκε να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση, ότι δεν έχει άλλη σύμβαση ωρομίσθιου καθηγητή σε άλλο σχολείο. Όμως η καθηγήτρια πιάνου είχε ήδη υπογράψει σύμβαση για εξάωρη εβδομαδιαία απασχόληση με δημοτικό ολοήμερο σχολείο και όταν αρνήθηκε να υπογράψει την υπεύθυνη δήλωση, δεν της επέτρεψαν να εργαστεί, παρά το γεγονός ότι στην προκήρυξη δεν περιλαμβάνοντας κανένας σχετικός όρος. Η ωρομίσθια εκπαιδευτικός ζήτησε εγγράφως από το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας να διευκρινιστεί το όλο θέμα, αλλά ουδέποτε έλαβε απάντηση.

Κατόπιν αυτών, ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι η σύμβαση εργασίας που θα υπέγραφε η εκπαιδευτικός, εάν "δεν μεσολαβούσε η αδικοπρακτική συμπεριφορά" των οργάνων του Δημοσίου, θα ήταν τουλάχιστον οκτάωρη απασχόληση εβδομαδιαίως. ¨Έτσι, επισημαίνει η δικαστική απόφαση, η εκπαιδευτικός για τη σχολική χρονιά 2003 - 2004 από το μουσικό Γυμνάσιο Αλίμου απώλεσε τις καθαρές αποδοχές που "θα αποκέρδαινε κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων" οι οποίες ανέρχονται στο ποσό των 1.879 ευρώ και για το λόγο αυτό πρέπει να της επιδικαστούν εντόκως.

Παράλληλα, όμως η εκπαιδευτικός υπέστη και "ψυχική ταλαιπωρία, άγχος και στενοχώρια, δηλαδή, ηθική βλάβη" από τη συμπεριφορά των οργάνων του Δημοσίου και προς αποκατάσταση των πραγμάτων πρέπει να τις επιδικαστεί το ποσό των 500 ευρώ.

Με το σκεπτικό αυτό ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης του Δημοσίου που ζητούσε να αναιρεθεί η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών η οποία δικαίωσε την εκπαιδευτικό, ενώ υποχρέωσε το Δημόσιο να καταβάλει και τα δικαστικά έξοδα που ανέρχονται στα 300 ευρώ..."

Σχόλιο 1: Το ΙΔΕΚΕ είναι προφανώς... Ανεξάρτητο Κράτος, με δικούς του νόμους!
Σχόλιο 2: Μήπως η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο για προσφυγές από τους δεκάδες εκπαιδευτές του ΙΔΕΚΕ που αδικήθηκαν;